Snöar det på vintern!? Det har det väl aldrig gjort förr..

UL verkar i alla fall väldigt överraskade över snöovädret.
 
Alla stadsbussar inställda från 17.00 idag.
 
Kul att mamma kanske inte ens kommer kunna komma hem ikväll.
Aja vi får väl se om hon kommer kunna komma hem imorgon och om jag kommer komma in till (och hem från) matten imorgon kväll.
kul jul...
 
 
Okej det har kommit en halvmeter snö under ett dygn, men är det meningen att alla som jobbar 8-17 ska ta in på hotell inatt för att de inte kommer hem? Kan man inte ha en plogbil som kör framför bussen? Det kanske tar 2h mellan avgångarna, men man kommer ju i alla fall hem tids nog. Hur kul är det att gå 1,5 mil i snöstorm för att komma hem. Nej det här är inte riktigt okej enligt mig.
Visst man ska inte riskera livet eller att skada sig men det måste väl gå att lösa kan jag tycka. Tänk om man har barn som har nära till skolan och kan gå hem men att man själv jobbar en bit bort. Ska dessa personers barn då inte få någon mat ikväll? Eller om man har husdjur att ta hand om? Ska alla som bor en bit utanför stan behöva ta in på hotell inatt?
Visst jag kanske förstorar upp det hela och tar extremfallen men HALLÅ VAKNA!!!
Vi bor i ett land som har fyra årstider och en av dessa består till mestadels av snö. Jag skulle väl i och för sig inte ha något emot att gå i ide under vintern och leka björn för ett tag. Men våra kroppar är ju tyvärr inte gjorda för att klara av det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0